نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

تعريف و كاربرد دستگاه شارژ گاز كولر خودرو

سيستم تهويه مطبوع و خنك كننده خودرو بوسيله گازي مبرد فضاي داخل اتاق خودرو را خنك مي‌كند ، به مرور زمان ميزان اين گاز در سيستم كولر خودرو كاهش يابد و لازم است كه مقدار اين گاز به سطح استاندارد خود برسد كه اين عمل با كمك دستگاه شارژ گاز كولر به آساني امكان پذير است .

گاز مبرد اغلب اتومبيل هاي امروزه گاز R134a مي باشد كه اين گاز داراي دماي بحراني بالاتر از دماي كاري سيستم دارد و نقطه انجماد پايين تري از نقطه انجماد سيستم دارد ، اين گاز غير سمي ، محافظ لايه ازون و غير قابل اشتعال مي‌باشد .

همان گونه كه توضيح داديم كاربرد اين دستگاه شارژ گاز كولر مي‌باشد كه با وكيوم كردن و بازيابي گاز و روغن كولر اين عمليات انجام مي گيرد .

اين دستگاه قابليت كار به صورت دستي و كاملا اتوماتيك را دارد . با داشتن پايگاه داده بسيار قوي كه شامل اطلاعات بيش از 3000 مدل خودرو مي باشد قادر است كه كل عمليات شارژ گاز كولر خودرو را بصورت تمام اتوماتيك انجام دهد‌. شايان ذكر است كه پايگاه داده اين دستگاه قابليت بروز رساني دارد و با بالا رفتن مدل خودرو ها نرم افزار اين دستگاه نيز بروز خواهد شد .

دستگاه شارژ گاز كولر خودرو امكان نشت يابي تحت فشار منفي را نيز براي كاربر فراهم مي‌كند و نتيجه تست نشت يابي را به اپراتور اعلام مي‌كند.

دستگاه شارژ گاز كولر خودرو

آيا مي توانم ماشينم را با تهويه مطبوع شارژ كنم؟

از آنجا كه سرويس تهويه مطبوع اتومبيل ما تلفن همراه است ، بنابراين مي توانيم هزينه هاي خود را پايين نگه داريم. نيازي به اتلاف وقت براي رزرو اتومبيل خود در گاراژ يا نمايندگي و پرداخت بيش از قيمت تورم فقط براي شارژ Air Con نيست.

 

سرويس تهويه مطبوع اتومبيل چيست؟

سرويس تهويه مطبوع اتومبيل. Cool Car 30 سال است كه متخصص تهويه مطبوع خودرو هستند و خدمات حمل و نقل هواي اتومبيل را به مردم ، تجارت ، گاراژهاي محلي و فروشندگان اصلي ارائه مي دهند. ما خدمات تهويه مطبوع اتومبيل همراه خود را ارائه مي دهيم كه شامل بررسي كامل سيستم تهويه هوا ، خلا سيستم و شارژ مجدد سيستم تهويه هوا با جديد ، ...

 

نحوه كار كولرهاي گازي:

كولر گازي سه قسمت اصلي دارد. كندانسور ، كمپرسور و اواپراتور. كندانسور و اواپراتور كم و بيش دو رادياتور هستند كه به صورت حلقه اي به هم متصل شده اند. كمپرسور بين آنها در يك طرف حلقه قرار دارد. سيستم از خارج مهر و موم شده و در اين حالت r-134a با مايع كار پر مي شود. كمپرسور فشار كم ، گازي ، r-134a را گرفته ، آن را فشرده مي كند (كه باعث ايجاد گرما مي شود) ، سپس آن را به كندانسور مي فرستد ، جايي كه گرما به بيرون پراكنده مي شود. مبرد مايع پس از كندانسور به اواپراتور منتقل مي شود كه در داخل محفظه مسافر قرار دارد و در آنجا اجازه انبساط داده مي شود ، گرما از بين مي رود و اواپراتور خنك مي شود. فن هوا را به سمت اواپراتور هدايت مي كند و سپس دريچه هاي هوا را در اتومبيل خارج مي كند.

از آنجا كه مايع كار بسيار گرم و بسيار سرد مي شود ، مهم است كه رطوبت از سيستم خارج شود ، زيرا تشكيل يخ در كمپرسور مي تواند به آن آسيب برساند.

 

چگونه سيستم تهويه مطبوع اتومبيل خود را تميز كنيم

مراحل دنبال كردن:

 

  1. بياييد فرض كنيم كه شما فهميده ايد سيستم تهويه مطبوع اتومبيل شما از بين رفته و نياز به شارژ مجدد دارد. اولين كاري كه بايد انجام دهيد تهيه يك عينك عينك و چند دستكش است.
  2. قبل از قرار دادن مايع خنك كننده ، تميز بودن سيم پيچ هاي خازني را بررسي كنيد. همچنين ، در جايي از محفظه موتور ، بايد يك برچسب وجود داشته باشد كه سازنده مقدار روغن و نوع خنك كننده مورد نياز را نشان دهد.
  3. كيت شارژ را در دو درگاه فشار ، فشار بالا و پايين (ضخيم ترين حالت) متصل كنيد و سيستم ac را از جمله شيلنگ شارژ خالي كنيد تا كار كند. بطري مبرد را به شيلنگ شارژ متصل كنيد و دريچه فشار كم را باز كنيد ، كه باعث شارژ گاز كولر مي شود.
  4. وقتي سيستم خالي است ، شروع به مكش مبرد كنيد. وقتي اين كار را تمام كرديد ، ماشين و سيستم تهويه هوا را روشن كنيد تا گاز از بطري همچنان به سيستم وارد شود.
  5. سطح فشار زياد و پايين را بررسي كنيد و آنها را با موارد مشخص شده توسط سازنده مقايسه كنيد تا بدانيد بطري از قبل مايع خنك كننده را تخليه كرده است يا خير. در اين صورت ، بطري اول را برداشته ، شيلنگ شارژ را خالي كرده و بطري جديد را به آن متصل كنيد تا مراحل كار به پايان برسد.
  6. كيت شارژ را برداريد ، درپوش را ببنديد و بررسي كنيد كه تهويه مطبوع اكنون به درستي كار مي كند - و تمام.

 

مزاياي استفاده از شارژ گاز كولر خودرو

 

1. افزايش توان سيستم تهويه خودرو

2. افزايش طول عمر سيستم تهويه خودرو

3. كاهش مصرف سوخت

4. بهبود كارايي و افزايش طول عمر موتور

 

معايب عدم استفاده از شارژ گاز كولر خودروي استاندارد

در صورت عدم استفاده از اين دستگاه ؛

1) به اجزاء سيستم كولر خودرو آسيب مي رسد .

2) خطا در مقدار تزريق گاز (تزريق كم يا زيادتر از حد مجاز سيستم كولر)

3) مصرف بيش از حد سوخت

4) وارد آمدن فشار اضافي بر موتور خودرو

 





:: برچسب‌ها: شيلنگ شارژ ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: